Την προηγούμενη εβδομάδα αναφερθήκαμε στο πώς η χρήση επιρροής μπορεί να συμβάλλει στην εποικοδομητική διαχείριση συγκρούσεων στον εργασιακό μας χώρο, ας δούμε σήμερα πώς ασκώντας επιρροή μπορούμε να έχουμε καλύτερο αποτέλεσμα σε μια αρκετά κοινή περίπτωση για όλους...
Κατάσταση 2: Αντιμετωπίζοντας τον Προϊστάμενο σας
Ποια είναι η νούμερο ένα αιτία που αφήνουν οι άνθρωποι τις δουλειές τους; Δεν συμπαθούν τον προϊστάμενό τους. Οπότε δεν πρέπει να εκπλήσσεστε εάν κάποιες φορές έχετε πρόβλημα στο να τον/την αντιμετωπίζετε. Απλά σκεφτείτε πώς μπορεί να σας αγχώσει μια περίπτωση μισθολογικής διαπραγμάτευσης, μια ευαίσθητη αξιολόγηση της απόδοσής σας ή το να πρέπει να μεταφέρετε κάποια «άσχημα» νέα στον προϊστάμενό σας. Είναι σίγουρα δύσκολο να δώσετε τον καλύτερο σας εαυτό σε αυτές τις περιπτώσεις. Θα σας φανούν όμως ευκολότερες εάν έχετε χαράξει μια ξεκάθαρη στρατηγική επιρροής.
Στρατηγική Επιρροής:Κάθε φορά που χρειάζεται να επηρεάσετε «προς τα πάνω», η σαφήνεια είναι το κλειδί. Συνεπώς προετοιμαστείτε αντίστοιχα. Πρώτον, αποσαφηνίστε στο μυαλό σας τι θεωρείτε από την πλευρά σας ότι λειτουργεί στην συνεργασία σας και τι όχι, αλλά και τι ελπίζετε ή αναμένετε να αλλάξει. Αναλογιστείτε εξίσου προσεκτικά την θέση (πλευρά, οπτική) του προϊστάμενού σας (εάν δεν την γνωρίζετε, βρείτε τρόπο να την μάθετε). Οραματιστείτε μια συζήτηση που φτάνει πέρα από το να πετύχετε απλώς το ζητούμενό σας. Προετοιμαστείτε ώστε να διερευνήσετε αμοιβαίως επιθυμητά αποτελέσματα που θα μπορείτε εσείς και ο προϊστάμενος σας να επιδιώξετε από κοινού.
Καθώς συζητάτε με τον προϊστάμενό σας, χρησιμοποιήστε στοχευμένα τα στυλ επιρροής «έλξης» και «ώθησης». Τοποθετηθείτε ξεκάθαρα ως προς το πώς βλέπετε εσείς τα πράγματα και παροτρύνετε τον προϊστάμενο σας να κάνει το ίδιο χρησιμοποιώντας τη δεξιότητα της ενεργούς ακρόασης για να δείξετε το ειλικρινές σας ενδιαφέρον για την δική του/της οπτική. Έπειτα δηλώστε τι θέλετε εσείς, προσπαθώντας όπου δυνατόν να υποστηρίζετε τις θέσεις σας με επιχειρήματα και λόγους που συνδέονται με ότι είναι σημαντικό για τον/την προϊστάμενό σας. Ζητήστε του/της να μοιραστεί μαζί σας και δικούς του/της στόχους. Το πιο πιθανόν είναι ότι θα ανταποκριθεί σε αυτή τη μορφή επιρροής επειδή τον/την προσκαλεί στο να αναλογιστεί θετικές πιθανότητες. Κατά την διάρκεια του διαλόγου διερευνήστε για κοινό έδαφος μεταξύ αυτού που θέλετε εσείς και αυτού που θέλει ο προϊστάμενός σας.
Η διεξαγωγή τέτοιων συζητήσεων με τον προϊστάμενό σας μπορεί να μην λειτουργήσει τέλεια τις πρώτες φορές αλλά συνεχίστε την προσπάθεια. Ενώ οι υπόλοιποι υπεκφεύγουν, σιωπούν ή απαιτούν, εσείς θα κερδίσετε τον σεβασμό του προϊσταμένου σας με το να είστε ξεκάθαροι για το τι θέλετε και με το να ενδιαφέρεστε ειλικρινά και για τους δικούς της/του στόχους. Με τον καιρό αυτού του είδους η αλληλεπίδραση με τον προϊστάμενό σας θα μεταμορφώσει το πώς σας βλέπει και πώς σας αντιμετωπίζει.
* Από τις Sherri Malouf και Cynthia Smith, Situation Management Systems, Inc. (www.smsinc.com), εκπροσωπούμενης στην Ελλάδα από την Synapses (www.synapses.gr)
Πηγή:www.capital.gr