Τετάρτη 1 Ιουνίου 2011

Νέα πρόσληψη; Ζητήστε τη γνώμη των… πελατών σας


Η πρόσληψη ενός νέου υπάλληλου δεν είναι εύκολη υπόθεση, ιδίως αν λάβουμε υπόψη μας ότι σε περίπτωση που η συνεργασία τελικά δεν αποδώσει, η απόλυσή του μπορεί να είναι μεγάλο πρόβλημα. Οι περισσότεροι επιχειρηματίες δεν έχουν έναν υπεύθυνο ανθρώπινου δυναμικού για να τους βοηθήσει με τη συνέντευξη των υποψηφίων και την πρόσληψη νέων εργαζόμενων. Εάν και στη δική σας περίπτωση ισχύει το ίδιο, γιατί να μην ζητήσετε μια δεύτερη ή τρίτη γνώμη, εμπλέκοντας τους καλύτερους πελάτες σας στη διαδικασία πρόσληψης προσωπικού;
 
Κάτι τέτοιο είναι εύλογο, ιδίως στην περίπτωση που ο υποψήφιος εργαζόμενος πρόκειται να έχει στενή συνεργασία με τον πελάτη που θα συνεισφέρει στη διαδικασία. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να τελειώσετε με το αρχικό ξεδιάλεγμα και να καταλήξετε στους τελικούς σας υποψηφίους. Στη συνέχεια, ζητήστε από τους πιο έμπιστους και σημαντικούς σας πελάτες να περάσουν μισή ώρα με τον καθέναν από τους προεπιλεγμένους υποψηφίους. Προσπαθήστε να κλείσετε το ραντεβού σε ένα δημόσιο, ουδέτερο χώρο, όπως λόγου χάρη σε μια καφετέρια. Αν ο υποψήφιος ζει μακριά, κανονίστε μια διαδικτυακή συνάντηση μέσω Skype.
 
Η εμπλοκή ενός πελάτη που χαίρει της εκτίμησής σας στη διαδικασία πρόσληψης προσωπικού έχει σημαντικά οφέλη. Καταρχάς, δείχνει ότι σέβεστε τη γνώμη του και τη λαμβάνετε σοβαρά υπόψη. Επίσης, έχετε το πλεονέκτημα μιας ανεξάρτητης άποψης για τους αγαπημένους σας υποψηφίους. Υπάρχει βέβαια ο κίνδυνος ο πελάτης σας να μην εγκρίνει τον υποψήφιο που προτιμάτε. Σε αυτήν την περίπτωση, εφόσον εμμένετε στην άποψή σας, μπορείτε να τον ευχαριστήσετε για τη γνώμη του και να εξηγήσετε γιατί διαφωνείτε. Η διαφωνία αυτή δεν πρέπει να δημιουργήσει πρόβλημα στις σχέσεις σας με τον πελάτη, ιδίως εάν έχετε ξεκαθαρίσει από την αρχή ότι θέλετε μια δεύτερη γνώμη, αλλά η τελική απόφαση παραμένει δική σας.
 
Jane Applegate
Πρόεδρος και Εκτελεστική Παραγωγός
The Applegate GroupSharon, Vermont.