Της Karen E. Klein
Πρόσφατα αποφοίτησα από μια σχολή διοίκησης επιχειρήσεων και αναπτύσσω ένα νέο site κοινωνικής δικτύωσης που δίνει τη δυνατότητα σε όσους ταξιδεύουν μόνοι να γνωρίζουν ανθρώπους στις πόλεις που επισκέπτονται, καθώς και να βρίσκουν συστάσεις για αξιόλογα μέρη και προσφορές εξοικονόμησης χρημάτων. Η υπηρεσία μου μόλις ξεκίνησε να λειτουργεί. Έχετε να μου δώσετε κάποιες συμβουλές για το πώς να την κάνω ευρύτερα γνωστή; —A.T., Λονδίνο
Η ιδέα σας είναι ενδιαφέρουσα, όμως αυτό δεν αρκεί: η πραγματική πρόκληση είναι να ακουστείτε μέσα στην οχλοβοή των site κοινωνικής δικτύωσης, όπου καινούριες ιδέες κάνουν καθημερινά την εμφάνισή τους. Επίσης είναι βασικό να δημιουργηθεί η απαιτούμενη κρίσιμη μάζα: αν ένας χρήστης ανακοινώσει ότι φτάνει σε μια πόλη και δεν λάβει καμία απάντηση, τότε το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα ξαναχρησιμοποιήσει την υπηρεσία σας, ούτε φυσικά θα τη συστήσει σε άλλους.
«Πρέπει να κάνετε καλή πρώτη εντύπωση και αυτό θα είναι πρόβλημα μέχρι να αποκτήσετε αρκετούς χρήστες», λέει ο Peter Shankman, «κατά συρροή» επιχειρηματίας και σύμβουλος. Είναι επίσης σκόπιμο να δώσετε στο δίκτυό σας μια διακριτή λειτουργικότητα, ενδεχομένως στοχεύοντας σε μια πολύ συγκεκριμένη δημογραφική ομάδα, ή προσφέροντας κάτι μοναδικό. Αλλιώς θα ανταγωνίζεστε ευθέως με sitesόπως το Twitter, το Facebook και άλλα δημοφιλή δίκτυα, μέσω των οποίων ήδη είναι εύκολο να συναντηθεί κανείς με φίλους όταν ταξιδεύει, λέει ο Shankman.
«Ψαρέψτε εκεί που βρίσκονται τα ψάρια»
«Βρείτε ένα τρόπο να συνδέσετε την υπηρεσία σας με το Facebook. Πρέπει να ψαρεύετε εκεί που βρίσκονται τα ψάρια», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Shankman. Έτσι θα αποκτήσετε χρήστες, κάτι που πρέπει να είναι η πρώτη σας προτεραιότητα. «Μόλις η ιστοσελίδα σας αποκτήσει ικανοποιητική επισκεψιμότητα, τότε θα ακολουθήσουν οι διαφημιστές και τα κεφάλαια», λέει ο David Gorodyansky, CEO της AnchorFree,, μιας εταιρείας με έδρα το MountainView της Καλιφόρνια που προσφέρει μια υπηρεσία ανώνυμης διαδικτυακής περιήγησης.
«Για να προσελκύσετε χρήστες, θα ήταν χρήσιμο να κάνετε δημόσιες σχέσεις και ίσως να ξεκινήσετε μια εκστρατεία κοινωνικής δικτύωσης, για να μάθουν οι ταξιδιώτες για το siteσας», σύμφωνα με τον Gorodyansky. Σκεφτείτε το ενδεχόμενο συνεργασίας με ιστοσελίδες και εργαλεία ταξιδιών που ήδη είναι δημοφιλή, όπως το CouchSurfing.org, ή το siteτου ίδιου του Gorodyanskyγια την ταξιδιωτική ασφάλεια, το Hotspot Shield.
Για την οικονομική αξιοποίηση της ιστοσελίδα σας, μπορείτε να προσφέρετε την υπηρεσία σας σε αλυσίδες ξενοδοχείων βάσει του προγράμματος συνεργασίας whitelabel, καθώς και να συμπράξετε με το Globetrotting Digital Media,, το οποίο παρέχει προγράμματα ψηφιακού μάρκετινγκ που σχετίζονται με τα ταξίδια και την ψυχαγωγία. Μπορείτε επίσης να διαφημιστείτε σε ταξιδιωτικά sites, μπλογκ και σελίδες στο Facebook, προτείνει ο KeithKochberg, CEOτου iMarketing, υπηρεσίας online marketing στο Princeton του NewJersey.
Ξεκινήστε με γεωγραφικά κριτήρια κι έπειτα επεκταθείτε
Σκεφτείτε σε ποιους απευθύνονται οι ταξιδιώτες για να ζητήσουν συμβουλές και να κάνουν σχέδια και συστήστε την υπηρεσία σας σε αυτούς. Μπορεί να είναι θυρωροί ξενοδοχείων, ταξιδιωτικοί πράκτορες, τμήματα εταιρικών ταξιδιών και γραφεία επισκεπτών στην πόλη, λέει ο Larry Meltzer, διευθυντής της MM2 Public Relations στο Ντάλας «Ως μικρή επιχείρηση, μπορείτε να ξεκινήσετε με γεωγραφικά κριτήρια, στοχεύοντας σε πέντε βασικές αγορές, και στη συνέχεια να επεκταθείτε, επωφελούμενοι από την επιτυχία που έχετε ήδη σημειώσει στις αγορές αυτές».
Επίσης, προκειμένου να αυξήσετε την επισκεψιμότητα του siteσας, μιλήστε γι’ αυτό όσο περισσότερο μπορείτε, τόσο στο διαδίκτυο όσο και offline. Ενθαρρύνετε τους χρήστες σας να κάνουν το ίδιο προσφέροντάς τους κάποιο αντάλλαγμα, όπως ας πούμε δωρεάν ισόβια εγγραφή.
Άλλη μια ιδέα είναι να χρησιμοποιήσετε ιστοσελίδες αξιολόγησης, όπως είναι το FlyerTalk και το TripAdvisor, όπου οι άνθρωποι συζητούν ήδη για ταξίδια, προκειμένου να συστήσετε την υπηρεσία σας, λέει ο Meltzer. Τέλος, φτιάξτε ένα λογαριασμό στο Twitterκαι βρείτε το κατάλληλο κοινό για την αγορά που στοχεύετε.
Η Karen E. Klein είναι δημοσιογράφος με έδρα το Λος Άντζελες και καλύπτει θέματα επιχειρηματικότητας και μικρών επιχειρήσεων.
Η ιδέα σας είναι ενδιαφέρουσα, όμως αυτό δεν αρκεί: η πραγματική πρόκληση είναι να ακουστείτε μέσα στην οχλοβοή των site κοινωνικής δικτύωσης, όπου καινούριες ιδέες κάνουν καθημερινά την εμφάνισή τους. Επίσης είναι βασικό να δημιουργηθεί η απαιτούμενη κρίσιμη μάζα: αν ένας χρήστης ανακοινώσει ότι φτάνει σε μια πόλη και δεν λάβει καμία απάντηση, τότε το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα ξαναχρησιμοποιήσει την υπηρεσία σας, ούτε φυσικά θα τη συστήσει σε άλλους.
«Πρέπει να κάνετε καλή πρώτη εντύπωση και αυτό θα είναι πρόβλημα μέχρι να αποκτήσετε αρκετούς χρήστες», λέει ο Peter Shankman, «κατά συρροή» επιχειρηματίας και σύμβουλος. Είναι επίσης σκόπιμο να δώσετε στο δίκτυό σας μια διακριτή λειτουργικότητα, ενδεχομένως στοχεύοντας σε μια πολύ συγκεκριμένη δημογραφική ομάδα, ή προσφέροντας κάτι μοναδικό. Αλλιώς θα ανταγωνίζεστε ευθέως με sitesόπως το Twitter, το Facebook και άλλα δημοφιλή δίκτυα, μέσω των οποίων ήδη είναι εύκολο να συναντηθεί κανείς με φίλους όταν ταξιδεύει, λέει ο Shankman.
«Ψαρέψτε εκεί που βρίσκονται τα ψάρια»
«Βρείτε ένα τρόπο να συνδέσετε την υπηρεσία σας με το Facebook. Πρέπει να ψαρεύετε εκεί που βρίσκονται τα ψάρια», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Shankman. Έτσι θα αποκτήσετε χρήστες, κάτι που πρέπει να είναι η πρώτη σας προτεραιότητα. «Μόλις η ιστοσελίδα σας αποκτήσει ικανοποιητική επισκεψιμότητα, τότε θα ακολουθήσουν οι διαφημιστές και τα κεφάλαια», λέει ο David Gorodyansky, CEO της AnchorFree,, μιας εταιρείας με έδρα το MountainView της Καλιφόρνια που προσφέρει μια υπηρεσία ανώνυμης διαδικτυακής περιήγησης.
«Για να προσελκύσετε χρήστες, θα ήταν χρήσιμο να κάνετε δημόσιες σχέσεις και ίσως να ξεκινήσετε μια εκστρατεία κοινωνικής δικτύωσης, για να μάθουν οι ταξιδιώτες για το siteσας», σύμφωνα με τον Gorodyansky. Σκεφτείτε το ενδεχόμενο συνεργασίας με ιστοσελίδες και εργαλεία ταξιδιών που ήδη είναι δημοφιλή, όπως το CouchSurfing.org, ή το siteτου ίδιου του Gorodyanskyγια την ταξιδιωτική ασφάλεια, το Hotspot Shield.
Για την οικονομική αξιοποίηση της ιστοσελίδα σας, μπορείτε να προσφέρετε την υπηρεσία σας σε αλυσίδες ξενοδοχείων βάσει του προγράμματος συνεργασίας whitelabel, καθώς και να συμπράξετε με το Globetrotting Digital Media,, το οποίο παρέχει προγράμματα ψηφιακού μάρκετινγκ που σχετίζονται με τα ταξίδια και την ψυχαγωγία. Μπορείτε επίσης να διαφημιστείτε σε ταξιδιωτικά sites, μπλογκ και σελίδες στο Facebook, προτείνει ο KeithKochberg, CEOτου iMarketing, υπηρεσίας online marketing στο Princeton του NewJersey.
Ξεκινήστε με γεωγραφικά κριτήρια κι έπειτα επεκταθείτε
Σκεφτείτε σε ποιους απευθύνονται οι ταξιδιώτες για να ζητήσουν συμβουλές και να κάνουν σχέδια και συστήστε την υπηρεσία σας σε αυτούς. Μπορεί να είναι θυρωροί ξενοδοχείων, ταξιδιωτικοί πράκτορες, τμήματα εταιρικών ταξιδιών και γραφεία επισκεπτών στην πόλη, λέει ο Larry Meltzer, διευθυντής της MM2 Public Relations στο Ντάλας «Ως μικρή επιχείρηση, μπορείτε να ξεκινήσετε με γεωγραφικά κριτήρια, στοχεύοντας σε πέντε βασικές αγορές, και στη συνέχεια να επεκταθείτε, επωφελούμενοι από την επιτυχία που έχετε ήδη σημειώσει στις αγορές αυτές».
Επίσης, προκειμένου να αυξήσετε την επισκεψιμότητα του siteσας, μιλήστε γι’ αυτό όσο περισσότερο μπορείτε, τόσο στο διαδίκτυο όσο και offline. Ενθαρρύνετε τους χρήστες σας να κάνουν το ίδιο προσφέροντάς τους κάποιο αντάλλαγμα, όπως ας πούμε δωρεάν ισόβια εγγραφή.
Άλλη μια ιδέα είναι να χρησιμοποιήσετε ιστοσελίδες αξιολόγησης, όπως είναι το FlyerTalk και το TripAdvisor, όπου οι άνθρωποι συζητούν ήδη για ταξίδια, προκειμένου να συστήσετε την υπηρεσία σας, λέει ο Meltzer. Τέλος, φτιάξτε ένα λογαριασμό στο Twitterκαι βρείτε το κατάλληλο κοινό για την αγορά που στοχεύετε.
Η Karen E. Klein είναι δημοσιογράφος με έδρα το Λος Άντζελες και καλύπτει θέματα επιχειρηματικότητας και μικρών επιχειρήσεων.