Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011

Την πρώτη εφημερίδα αποκλειστικά για iPad παρουσίασε ο Ρ.Μέρντοχ


Εφημερίδα αποκλειστικά για iPad παρουσίασε την Τετάρτη ο ιδιοκτήτης του ομίλου μέσων ενημέρωσης News Corp, Ρούπερτ Μέρντοχ.

«Οι νέες εποχές απαιτούν μία νέα δημοσιογραφία», υπογράμμισε ο κ. Μέρντοχ κατά την παρουσίαση της Ημερήσιας (The Daily), όπως ονομάζεται, στη Νέα Υόρκη.

Η Daily θα πωλείται για 14 σεντς την ημέρα, 99 σεντς την εβδομάδα ή 40 δολάρια το χρόνο.

Για τις δύο πρώτες εβδομάδες κυκλοφορίας (ως τα μέσα Φεβρουαρίου) θα είναι δωρεάν.

Οι τιμές είναι μικρότερες από εκείνες άλλων εφημερίδων που διαθέτουν έκδοση για iPad, όπως η Wall Street Journal, επίσης ιδιοκτησίας Ρ.Μέρντοχ, λόγω των μηδενικών εξόδων εκτύπωσης και διανομής.

Οι αναγνώστες της ηλεκτρονικής εφημερίδας θα την αγοράζουν, όπως όλες τις άλλες εφαρμογές για τη δημοφιλή ταμπλέτα, από το iTunes.

Η διαφορά είναι ότι στην περίπτωση της Daily, ενεργοποιείται για πρώτη φορά ένα μοντέλο συνδρομών εντός της εφαρμογής (in-app subscriptions), το οποίο η Apple σκοπεύει να επεκτείνει στο μέλλον και σε άλλους παρόχους περιεχομένου.

Αν και θα κυκλοφορεί κάθε πρωί όπως τα τυπωμένα φύλλα, οι εκδότες θα μπορούν να παρέχουν ανανεώσεις και έκτακτες ειδήσεις σε όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Η κύρια πλοήγηση στο περιεχόμενο έχει τη μορφή καρουσέλ, όπου ο χρήστης «ξεφυλλίζει» με τα δάχτυλά του την εφημερίδα από θέμα σε θέμα και από σελίδα σε σελίδα.

Εκμεταλλευόμενη τα πλεονεκτήματα της πλατφόρμας η Daily έχει μεγάλες φωτογραφίες, ακόμη και πανοραμικές, βίντεο υψηλής ανάλυσης και διαδραστικό περιεχόμενο.

Επίσης, οι χρήστες θα μπορούν να αφήνουν σχόλια ή να μοιράζονται το περιεχόμενο μέσω Facebook ή Twitter.

Δεν λείπουν βέβαια και στοιχεία που υπάρχουν και στις τυπωμένες εκδόσεις, όπως το σταυρόλεξο, τα ωροσκόπια και το κουτσομπολιό, για το οποίο μάλιστα αφιερώνεται ειδική ενότητα.

Για την εφημερίδα εργάζονται 100 δημοσιογράφοι, πολλοί από τους οποίους είχαν εργαστεί στο περιοδικό New Yorker, το Forbes και τη New York Post.