Τετάρτη 6 Ιουλίου 2011

Μυστικά επιτυχίας για επιχειρηματίες


Είτε όταν πρόκειται να καταπιαστούν με μία νέα ιδέα, είτε όταν αξιολογούν εκ νέου την ήδη υπάρχουσα επιχείρηση, οι επιχειρηματίες θα πρέπει συνεχώς να έχουν στο μυαλό τους ποιοι είναι και που πηγαίνουν.

Ο επιχειρηματίας οφείλει να τρέφει συνεχώς αυτό το ανήσυχο πνεύμα που τον έφερε εξαρχής σε αυτή τη θέση και να βρίσκει κίνητρο για δημιουργικότητα, ευελιξία και καινοτομία στη δουλειά του.

Τί είναι λοιπόν αυτό που θα κρατήσει αυτή την αρχική ενέργεια ζωντανή; Όπως και με την περίπτωση ενός πετυχημένου γάμου, αμφιβάλλω ότι υπάρχει μια μαγική απάντηση σε αυτό, ωστόσο ακολουθούν μερικές συμβουλές που είχαν εφαρμογή σε εμένα και σε πολλούς από τους επιχειρηματίες φίλους μου.

1.Μείνετε σταθεροί στις ηθικές σας αξίες. Όσο πολύ και να έχετε ανάγκη από τα έσοδα, τους πελάτες ή την αναγνώριση, αν βάλετε στην άκρη πράγματα στα οποία πιστεύετε για να φτάσετε εκεί, τότε δεν θα είστε ποτέ πραγματικά επιτυχημένοι. Έχω «αποχωριστεί» σημαντικούς αλλά κακότροπους πελάτες, έχω απολύσει φίλους που δεν είχαν θέση στην επιχείρησή μου και αντίθετα έχω προσλάβει μέλη της οικογένειάς μου ακόμη και όταν οι γύρω μου με θεωρούσαν τρελό- όλα αυτά επειδή έμεινα προσηλωμένος στις αρχές μου.

2. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τον εαυτό σας, αλλά πιο σημαντικό να εμπιστεύεστε τον εαυτό σας. Θα υπάρξουν πολλοί άνθρωποι που θα σας συμβουλεύσουν και θα σας υποδείξουν τι να κάνετε, τι να μην κάνετε, πώς να το κάνετε, ή πώς να μην το κάνετε. Όπως και με την ανατροφή των παιδιών, θα πρέπει να εμπιστευθείτε τα δικά σας «κότσια» σχετικά με το ποια απόφαση είναι καλύτερη για την εταιρεία που έχετε χτίσει και για τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτή.

3. Λαμβάνετε γρήγορες αποφάσεις. Εγώ ο ίδιος μάλιστα, πρέπει να λάβω σοβαρά υπόψιν αυτή τη συμβουλή. Πάρα πολλές φορές χάνω χρόνο για να σκεφτώ όλα αυτά τα «εάν όμως, και, ή, αλλά», μόνο και μόνο για να καταλήξω στο ίδιο συμπέρασμα που είχα βγάλει εξαρχής. Η πολλή σκέψη, μπορεί να σας «παραλύσει».

4. Μην εσωτερικεύετε ή το παίρνετε προσωπικά. Ως ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης και επιχειρηματίας θα χρειαστεί να λάβετε δύσκολες και ανεπιθύμητες από τους γύρω αποφάσεις. Θα βιώνεται μια σύγκρουση του πώς αισθάνεστε ως άτομο και του τι γνωρίζετε ως ηγέτης της επιχείρησης σας (βλέπε παραπάνω σχόλιο σχετικά με την απόλυση φίλων!) Οι δύο αυτοί ρόλοι δεν εναρμονίζονται πάντα –και θα πρέπει να αποδεχτείτε ότι κάποιες φορές οι άλλοι απλώς δεν θα καταλάβουν. Ας είναι.

Christine Perkett
Διευθύνουσα Σύμβουλος και Ιδρυτής
PerkettPR
Βοστώνη