Παρασκευή 20 Μαΐου 2011

Θέλετε νέους πελάτες; Δικτυωθείτε


Πριν από κάποια χρόνια συζητούσα με ένα φίλο για το πόσο δύσκολο είναι να κάνει κανείς νέες γνωριμίες (στη δική του περίπτωση για να βγει ραντεβού). «Δεν είναι ότι απλώς εμφανίζονται στην πόρτα σου. Μακάρι να ήταν τόσο εύκολο», του είχα πει. «Λοιπόν», μου απάντησε, «Εμένα μια φορά μου συνέβη κι αυτό. Αλλά είχαν κάνει λάθος διαμέρισμα».
 
Όπως οι άνθρωποι που ενδιαφέρονται να κάνουν νέες γνωριμίες, έτσι και οι ιδιοκτήτες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων περιμένουν εναγωνίως να χτυπήσει το τηλέφωνό τους, να φτάσει ένα e-mail ή να χτυπήσει κάποιος την πόρτα τους. Ακόμη και όταν όλα τα έντυπα και το ηλεκτρονικό τους υλικό κυκλοφορούν κανονικά, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να κυκλοφορήσουν και οι ίδιοι, έτσι ώστε να δικτυωθούν προσωπικά.
 
Πολλοί επιχειρηματίες έχουν φτιάξει το πελατολόγιό τους κατά κύριο λόγω μέσω της προσωπικής δικτύωσης. Όμως για να γίνει αυτό πρέπει να σας βλέπουν στα κατάλληλα μέρη: σε χώρους, εκδηλώσεις και οργανισμούς όπου οι παρευρισκόμενοι έχουν την προδιάθεση αλλά και τους οικονομικούς πόρους να χρησιμοποιήσουν τα προϊόντα, τις υπηρεσίες ή τις ιδέες που πουλάει η εταιρεία σας.
 
Οι περισσότεροι άνθρωποι προσχωρούν σε οργανώσεις, συλλόγους κ.ά. που έχουν μέλη από τον ίδιο επαγγελματικό χώρο. Αυτό είναι πολύ σημαντικό αν θέλετε να ενημερωθείτε για το επάγγελμά σας και να συναναστραφείτε με συναδέλφους σας, όμως δεν είναι πάντα ιδανικό αν σκοπός σας είναι να αυξήσετε την πελατεία σας.
 
Παρακάτω ακολουθούν μερικές χρήσιμες ιδέες:
 
1. Αποκτήστε ενεργή συμμετοχή σε συλλόγους παρεμφερών αντικειμένων, τα μέλη των οποίων θα μπορούσαν να σας παραπέμψουν πελάτες (παραδείγματος χάρη, αν είστε κτηματομεσίτης θα μπορούσατε να συνδεθείτε με ενώσεις αρχιτεκτόνων).
 
2. Δηλώστε συμμετοχή σε εθελοντικά προγράμματα. Έτσι, εκτός από τα οφέλη της κοινωνικής σας προσφοράς, θα γνωρίσετε ανθρώπους που μπορεί να έχουν την ανάγκη και τα μέσα για να σας προσλάβουν (εθελοντικές δράσεις σε μουσεία, φιλοζωικά σωματεία, μη κερδοσκοπικές οργανώσεις κτλ).
 
3. Προσχωρήστε σε οργανισμούς τα μέλη των οποίων συχνά κινούν τα νήματα στον επιχειρηματικό κόσμο, όπως είναι λόγου χάρη το Εμπορικό Επιμελητήριο.
 
4. Εγγραφείτε σε κοινότητες που έχουν συσταθεί ειδικά για τον σκοπό της επαγγελματικής δικτύωσης, όπως είναι οι ProVisors, BNI, Vistage και το Ινστιτούτο Συμβούλων Διοίκησης.
 
5. Γίνετε δραστήριοι –στην κυριολεξία. Γραφτείτε σε έναν αθλητικό σύλλογο (για μαραθώνιο, τρίαθλο, ποδηλασία, κτλ). Τα μέλη των αθλητικών ομίλων συνήθως βάζουν υψηλούς στόχους και είναι πολύ επιτυχημένα, και όχι μόνο σε ό,τι αφορά τις αθλητικές τους επιδόσεις.
 
6. Δημιουργήστε τη δική σας κοινότητα ανθρώπων με κοινά ενδιαφέροντα, αξιοποιώντας υπηρεσίες όπως το Meetup.com.
 
7. Παρακολουθήστε σεμινάρια, διαλέξεις και εκδηλώσεις έξω από τα συνήθη ενδιαφέροντά σας  και αξιοποιήστε το διάλειμμα για να κάνετε γνωριμίες.
 
Μπορείτε να συνδυάσετε όποιες από τις παραπάνω επιλογές σας ταιριάζουν, καθώς και να συμπεριλάβετε λύσεις που αφορούν ειδικά τον επαγγελματικό σας κλάδο. Βεβαιωθείτε επίσης ότι συμμετέχετε ενεργά στις νέες σας ασχολίες. Να πηγαίνετε στις συναντήσεις και να προσφέρεστε να βοηθήσετε, καθώς όσο περισσότερο επενδύετε στις δραστηριότητές σας, τόσο πιο πολλά οφέλη θα αποκομίσετε.

Martha Spelman
Σύμβουλος δημιουργικού μάρκετινγκ
Playa del Rey, Καλιφόρνια.