Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2010

Χωρίς ΟΣΕ και Προαστιακό από τη Δευτέρα και σχεδόν όλη την εβδομάδα

Οι εργαζόμενοι αντιδρούν στο νομοσχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ
Δεν θα κινηθούν τις τέσσερις από τις επτά ημέρες της προσεχούς εβδομάδας τα τρένα του ΟΣΕ και ο Προαστιακός, εξαιτίας των 24ωρων επαναλαμβανόμενων κινητοποιήσεων που εξήγγειλαν οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το νομοσχέδιο που αφορά την εξυγίανση και ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου. 

Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι ανακοίνωσαν 24ωρες απεργίες για την Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη και Παρασκευή. Κατά τη διάρκεια της απεργίας δεν θα εκτελούνται και τα δρομολόγια του μετρό, από το σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας μέχρι το αεροδρόμιο.

Οι σχέσεις της κυβέρνησης με τους εργαζομένους στον ΟΣΕ οδηγούνται σε μετωπική σύγκρουση, καθώς η ηγεσία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) σε έκτακτη συνέντευξη Τύπου ανακοίνωσε ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν ακόμη και μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, το οποίο τη Δευτέρα εισέρχεται στην Ολομέλεια της Βουλής.

Το προεδρείο της ΠΟΣ κατηγόρησε την κυβέρνηση και συγκεκριμένα το υπουργείο Μεταφορών ότι προσπαθεί να κατασυκοφαντήσει τον κλάδο των εργαζομένων στον ΟΣΕ, παρουσιάζοντας υπέρογκες αμοιβές, οι οποίες κατά την άποψή τους δεν ισχύουν, με στόχο την απαξίωση του ΟΣΕ, ώστε να γίνει πιο εύκολη η διαδικασία παραχώρησής του σε ιδιώτες. 

Κατά την ΠΟΣ, το υπέρογκο χρέος και τα ελλείμματα που εμφανίζει ο ΟΣΕ, ύψους 10,8 δισ. ευρώ, δεν έχει σχέση με τη μισθοδοσία των εργαζομένων, αλλά με το γεγονός ότι ο οργανισμός αναγκαζόταν να συνάπτει δάνεια για την ολοκλήρωση των έργων, που έπρεπε να καλύψει η πολιτεία.

Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, οι θέσεις των υπαλλήλων μειώθηκαν τον τελευταίο χρόνο κατά περίπου 800 και συγκεκριμένα από 6.500 σε 5.780, ενώ οι μέσες τακτικές αποδοχές φτάνουν τα 1.400 ευρώ και 2.500 ευρώ μαζί με τις εισφορές. 

Οι συνδικαλιστές της ΠΟΣ, αναφερόμενοι στο νομοσχέδιο που προωθεί το υπουργείο, τόνισαν ότι στόχος του είναι η ιδιωτικοποίηση του ελληνικού σιδηροδρόμου, η εξυπηρέτηση των ανταγωνιστών του τρένου και η συγκάλυψη όλων όσων «έφαγαν» τόσα χρόνια από τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Αποτέλεσμα του νομοσχεδίου θα είναι ο επιβάτης να πληρώνει στο εξής ακριβότερα εισιτήρια, περίπου στις τιμές των ΚΤΕΛ, να έχει έκπτωση στην ασφάλεια και χειρότερες υπηρεσίες. 

Με το νομοσχέδιο, κατά την ΠΟΣ, καταργούνται οι κανονισμοί εργασίας και οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας, ενώ επιδιώκεται μια εταιρία χαμηλού κόστους.

Οι συνδικαλιστές επέρριψαν ευθύνες τόσο στην κυβέρνηση για το γεγονός ότι δεν ολοκληρώθηκαν τα έργα υποδομής, όσο και στις κατά καιρούς διοικήσεις του οργανισμού, κάνοντας λόγο για κακοδιαχείριση. Σχετικά με το εμπορευματικό κομμάτι, τόνισαν ότι ο σιδηρόδρομος ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτος ή όπου γίνονταν μεταφορές αυτές εκτελούνταν με εκπτώσεις που έφταναν το 80%. Στις διοικήσεις απέδωσαν επίσης οι εργαζόμενοι κακή δρομολογιακή πολιτική, που είχε ως αποτέλεσμα ορισμένα από τα δρομολόγια να είναι εντελώς παθητικά για τον οργανισμό. 

Οι συνδικαλιστές δήλωσαν ότι δεν διεκδικούν δευτερεύουσες απολαβές και εκτίμησαν ότι αν γίνουν προσλήψεις, θα μειωθούν δραστικά οι αμοιβές που δίνονται αυτή τη στιγμή για υπερωρίες, προκειμένου να λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος. 

Η ΠΟΣ ανακοίνωσε ότι θα προσφύγει στα ελληνικά δικαστήρια για αντισυνταγματικότητα του νόμου, κυρίως σε ό,τι αφορά τα εργασιακά, καθώς και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια και σε όλους τους αρμόδιους ευρωπαϊκούς οργανισμούς. 

Η ΠΟΣ άφησε επίσης αιχμές κατά της ΓΣΕΕ για μη ενεργό συμπαράσταση στον αγώνα τους. 

Στη διάρκεια της συνέντευξης παρουσιάστηκε και ένα έγγραφο, σύμφωνα με το οποίο διαπιστώνονται ελλείψεις ανταλλακτικών σε τρένα που κυκλοφορούν, με αποτέλεσμα να μην ανοίγουν οι πόρτες των βαγονιών, να μη δουλεύουν τα κλιματιστικά και να είναι κλειστές οι τουαλέτες. 

Παράλληλα, αποκάλυψαν ότι από το 2007 παραγγέλθηκαν 13 βανάκια, τα οποία παρελήφθησαν σήμερα, αλλά δεν υπάρχουν οδηγοί για να τα κινήσουν, καθώς από τους 40 έχουν μείνει μόνο δέκα. Επίσης, τα 50 λεωφορεία που διαθέτει ο οργανισμός στην κυριολεξία σκουριάζουν στα αμαξοστάσια του ΟΣΕ, καθώς ο ίδιος ο οργανισμός χρησιμοποιεί για τις ανάγκες του ιδιωτική εταιρία. 

Τέλος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση ανέφεραν πως γνωρίζουν ότι υπάρχει ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από Γάλλους, Ρώσους και Κινέζους επενδυτές, ενώ υπάρχει και ενδιαφέρον από τα ΚΤΕΛ.