Κρίση θα πει όχι μόνο να μην μπορεί κάποιος να ξεπληρώσει τα χρέη του ή να πληρώσει τις δόσεις του αλλά και να αδυνατεί να δώσει τα χρήματα για τον λογαριασμό του τηλεφώνου ή του ρεύματος. Όπως ακριβώς δείχνουν τα στοιχεία ότι συμβαίνει ολοένα και συχνότερα, με αποτέλεσμα εξώδικα ακόμη και για ποσά κάτω των 100 ευρώ
Ενός κακού μύρια έπονται και τούτο αποδεικνύεται μέσα από την ολοένα και αυξανόμενη αδυναμία των νοικοκυριών να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους στο σταθερό τηλέφωνο και στη ΔΕΗ.
Το ποσό καθυστερήσεων στη ΔΕΗ έχει φτάσει στο 12% αλλά στον τομέα της επικοινωνίας τα πράγματα είναι σαφώς χειρότερα. Οι καθυστερήσεις μαζί με τις διακοπές αγγίζουν το 25%, όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ της εφημερίδας "Το Βήμα".
Από την άλλη πλευρά ενώ έχουν αυξηθεί τα οικονομικά προβλήματα για τους πολίτες η διοίκηση του ΟΤΕ δείχνει να έχει αλλάξει τακτική και να αντιγράφει εκείνη των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, καθώς έχει ξεκινήσει την αποστολή εξώδικων σε πελάτες οι οποίοι χρωστάνε ακόμα και ποσά κάτω των 80 ευρώ.
Τα στοιχεία των εταιρειών δείχνουν επίσης πως έχει αυξηθεί ο αριθμός των απλήρωτων λογαριασμών κατά 20%, σε σχέση με πέρυσι.
Επίσης, αυξάνεται και ο αριθμός εκείνων των πολιτών οι οποίοι παύουν εντελώς την σταθερή τηλεφωνία και στρέφονται αποκλειστικά στην κινητή. 19% των εγχώριων νοικοκυριών σύμφωνα με το ευρωβαρόμετρο, έχει πράξει αναλόγως.
Όσον αφορά στη ΔΕΗ, εκδίδονται κάθε χρόνο 6,5 εκατ. λογαριαασμοί. Από αυτούς είτε καθυστερούνται είτε δεν πληρώνονται καθόλου το περίπου 12%. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εστιάζεται στην περιοχή της Βόρειας Ελλάδας και ειδικότερα στην περιοχή της Μακεδονίας όπου αγγίζει το 15% ενώ ειδικά στο Κιλκίς φτάνει μέχρι και το 20%.
Ο λόγος είναι κυρίως η οικονομική ανέχεια εξαιτίας της κρίσης η οποία έχει πλήξει ιδιαίτερα τη Βόρειο Ελλάδα για αυτό και η ΔΕΗ προσπαθεί να δίνει περιθώρια.