Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2012

Αναπλ. Υπουργός Παιδείας | Η εφαρμογή του νέου Νόμου, προχωράει!



Ο αναπληρωτής υπουργός παιδείας κ. Αρβαντιόπουλος,, μετά από ερώτηση που του κατέθεσε ο βουλευτής κ. Καρτάλης σχετικά με την πορεία εφαρμογής του Νέου Νόμου (εκλογή συμβουλίων, συγχωνεύσεις, χρηματοδότηση) απάντησε
«Θα ήθελα  να πω ότι ο νόμος 4009/2011 είναι ένας νόμος που έφερε πολλά θετικά στοιχεία για την αναμόρφωση και την αναβάθμιση των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ και είναι ένας νόμος ο οποίος ψηφίστηκε από τρία κόμματα, από τη συντριπτική πλειοψηφία, θα έλεγα, των Βουλευτών του Ελληνικού Κοινοβουλίου. Θα έλεγα ότι σ’ ένα μεγάλο κομμάτι ο νόμος αυτός ήδη εφαρμόζεται και αυτό που απομένει να γίνει είναι να εφαρμοστεί και το κομμάτι του νόμου που αφορά το διοικητικό σκέλος, το σκέλος που έχει να κάνει με τη διοίκηση των ιδρυμάτων.
Αναφερθήκατε στο συμβούλια διοίκησης πιο συγκεκριμένα. Να σας πω ότι σε αρκετά ΤΕΙ –πέντε τον αριθμό μέχρι στιγμής- έχουν γίνει εκλογές και έχουν εκλεγεί τα συμβούλια αυτά. Σιγά-σιγά η διαδικασία προχωράει και στα πανεπιστήμια. Αύριο έχουν προγραμματιστεί εκλογές στο Αριστοτέλειο, στη Θεσσαλία, στα Γιάννενα και την Πελοπόννησο. Νομίζω ότι σιγά-σιγά προχωράει η διαδικασία όσον αφορά στην εκλογή και τη συγκρότηση των συμβουλίων αυτών.
Όσον αφορά στο θέμα της χρηματοδότησης, μέσα στο νόμο υπάρχει σαφής διάταξη η οποία λέει ότι ο προϋπολογισμός πρέπει να εγκριθεί από τα συμβούλια διοίκησης και εφόσον δεν έχουν μέχρι στιγμής, εκλεγεί και συγκροτηθεί σε σώμα τα συμβούλια διοίκησης υπάρχει ρύθμιση, ούτως ώστε τα πανεπιστήμια να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη λειτουργία τους βασιζόμενα στα δωδεκατημόρια του προϋπολογισμού, τα οποία παίρνουν υπόψη τους τα αντίστοιχα δωδεκατημόρια του προϋπολογισμού του 2011.
Έτσι τα πανεπιστήμια έχουν χρήματα ούτως ώστε να μείνουν ανοιχτά για να επιτελέσουν τη λειτουργία τους και αυτός είναι και ο στόχος. Νομίζω ότι σιγά-σιγά προχωρώντας και στη συγκρότηση των συμβουλίων το πρόβλημα θα βρει την οριστική του λύση. Άλλωστε, οι σύγκλητοι όλων σχεδόν των πανεπιστημίων έχουν συντάξει προϋπολογισμούς. Φαντάζομαι ότι με την εκλογή και συγκρότηση των συμβουλίων, αυτοί οι προϋπολογισμοί θα ληφθούν υπόψη, θα εγκριθούν και από τα συμβούλια και έτσι θα προχωρήσει η διαδικασία.
Τώρα, όσον αφορά στο θέμα της συγχώνευσης και γενικότερα του εξορθολογισμού του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, νομίζω ότι θα συμφωνήσετε μαζί μου ότι σ’ ένα βαθμό και εντός των ιδρυμάτων αλλά και συνολικά, ο ακαδημαϊκός χάρτης της χώρας τα τελευταία χρόνια αναπτύχθηκε με έναν στρεβλό τρόπο. Παρατηρήσαμε μια άναρχη ανάπτυξη που δεν λογοδοτούσε αυστηρά σε ακαδημαϊκά κριτήρια.
Είδαμε μέσα στα ιδρύματα να δημιουργούνται τμήματα που δεν είχαν να κάνουν με την εκπαιδευτική δραστηριότητα, με αυστηρά ακαδημαϊκά κριτήρια, αλλά για λόγους άλλους που όλοι γνωρίζουμε. Το ίδιο έγινε στο υπόλοιπο της επικράτειας και έτσι δημιουργήθηκαν και τμήματα και πανεπιστήμια τα οποία πολλές φορές δεν λογοδοτούν μόνο σε πανεπιστημιακά κριτήρια.
Αυτή είναι η πραγματικότητα. Αυτό όμως, προκειμένου αυτή τη στιγμή να περάσει σε μια φάση εξορθολογισμού είναι ένα εγχείρημα που πρέπει να γίνει μελετημένα και προσεκτικά.»